This widget could not be displayed.
This widget could not be displayed.
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Front camera not working

Rupesh_Kumar
Star II
My Asus 6z Zenfone front camera is not working after android 10 update.it works well before update.Now it's always show "Camera can't flip".Please fix the bug as early possible.

16 REPLIES 16

ravitejavooka
Star II
Hello

The same issue is with me ...unable to use front camera as it is showing there is cammera cannot flip sort of like that .I tried restarting also but there is no use..Could you tell me what to do?

ravitejavooka
Star II
Just now checked by removing tempered glass which is blocking camera sensor and now it is working fine....

nehab912
Star I
ravitejavooka

Just now checked by removing tempered glass which is blocking camera sensor and now it is working fine....


View post
I already tried this ! Earlier I had a tempered glass on the screen, I removed it and installed a new one which is not even covering the sensor area.
It's been almost an year with this phone but I never had this issue before but why now 😞 !

jaz
Star I
Bonjour. j'ai exactement le même problème que vous depuis la mise à jour d'Android 10.
J'espère juste que c'est un problème de mise à jour car tout fonctionnait bien avant celle-ci maintenant j'attends la future mise à jour en espérant que Asus va régler ce problème au plus vite.

nehab912
Star I
jaz

Bonjour. j'ai exactement le même problème que vous depuis la mise à jour d'Android 10.

J'espère juste que c'est un problème de mise à jour car tout fonctionnait bien avant celle-ci maintenant j'attends la future mise à jour en espérant que Asus va régler ce problème au plus vite.


View post








Bonjour Jaz,
Désolé pour toute erreur de langue, j'ai utilisé le traducteur 🙂

Je ne sais pas comment la mise à jour affecte le capteur ou le logiciel de l'appareil photo, une chose que j'ai observée jusqu'à présent est qu'après avoir réinitialisé mon téléphone, l'appareil photo fonctionne pendant un certain temps. Et le problème se produit moins souvent.
Vous pouvez essayer de réinitialiser votre téléphone après avoir effectué une sauvegarde.
Et espérons qu'il y aura une mise à jour pour ce problème dans les prochains jours .. et que nous n'avons pas besoin d'aller au centre de réparation! Hehe.