2020 January Pie update major problems

HiiroNTCHiiroNTC Level 1
edited September 30 in ZenFone 4 Series
ZF Model: ZE554KL
RAM: 4G
Firmware/APP Version: WW_ZE554KL_16.0620.1910.19
Frequency of Occurrence: In the last Pie update
Rooted: No
APP Name: ZenUI keyboard, system sound

I wasn't expecting a new update for Android Pie, but I was surprised to see it. Anyway, two major problems from the last beta weren't fixed.

1. When I start the device with a connected earphone, if I remove it, the system doesn't redirect the sound from the earphone to the built-in speaker. The only way to make the speaker work again is restarting the device without anything plugged in the 3.5mm slot.

2. I can't customize the keyboard. Every time I go to the custom themes and try to edit the two customizable ones, the app simply crashes and returns to the keyboard settings.

If you guys won't fix that problems, at least release a downgrade again, like last time.
«1

Comments

• Last edited by vl.rakov on 2020/1/9 06:46

I'm using lastest android 9 beta 19 version and don't have this problems. All works perfect. I think u need do wipe cache before update beta pie. Hope we will get soon official pie, i believe in you guys, just do to us new year present. 😁 
  • vl.rakov posted on 2020/1/8 22:37
    I'm using lastest android 9 beta 19 version and don't have this problems. All works ...

Well, great for you. Even with a cache wipe and a factory reset here, this keeps happening.
  • Henrique, você tem encontrado problemas em ouvir mensagens no WhatsApp como se fosse ligações? Aqui o sensor de proximidade bloqueia a tela e eu não consigo ouvir nada... 
  • eduardomc posted on 2020/1/13 10:08
    Henrique, você tem encontrado problemas em ouvir mensagens no WhatsApp como se fosse ligações? Aq ...

Vi aqui e tá ocorrendo a mesma coisa.
  • HenriqueP4K posted on 2020/1/17 07:26
    Vi aqui e tá ocorrendo a mesma coisa.

Aqui tá normal, consigo ouvir os áudios perfeitamente sem a tela bloquear sozinha. Vocês formataram antes de instalar?
  • Formatar antes não.. pra mim não faz sentido... formatei depois... reinstalei o update sem restaurar o backup do google... formatei umas 3x... fiz tudo e continuou não reproduzindo o audio do whatsapp depois que colocava o telefone no ouvido
  • eduardomc posted on 2020/1/18 10:00
    Formatar antes não.. pra mim não faz sentido... formatei depois... reinstalei o update sem restaur ...

Vai na calculadora stock e digita .12345+= e faz o teste do sensor de proximidade
  • Estou tendo o mesmo problema com o whatsapp. Quando eu chego o telefone perto do ouvido, o som para completamente embora o áudio esteja sendo reproduzindo normalmente.
  • Também me deparei com isso agora. Ele acontece depois do bug do mono ativar (após fazer uma call a saída passa de stereo pra mono e a única solução é reiniciar) 
  • Mesmos problemas relacionados com o whatsapp
  • acsandersonclayton posted on 2020/1/22 21:20
    Mesmos problemas relacionados com o whatsapp

Você se refere à versão do dia 20/01/2020?
  • Estou com os seguinte problemas na Beta de 02/01/20:

Áudio do whatsapp fica mudo ao encostar no ouvido.
    Personalização do teclado não funciona.
    Bateria sendo drenada por "Rede Móvel em Espera", sugando 43% em cerca de 5h, com o celular em espera, mesmo sem os 2 chips.

Já fiz wipe, Hard Reset e nada.
  • dennyadorno posted on 2020/1/25 07:23
    Estou com os seguinte problemas na Beta de 02/01/20:

Áudio do whatsapp fica mudo ao encostar no ou ...

Já testou na beta do dia 20 (VINTE)?
  • Last edited by dennyadorno on 2020/1/26 12:05
    eduardomc posted on 2020/1/26 01:23
    Já testou na beta do dia 20 (VINTE)?

Sim, tive que subir pra ela pra conseguir fazer downgrade para o Oreo, fiz downgrade, após o downgrade, a "rede móvel em espera" no Oreo está consumindo 1% em 7hs de descarga, mesmos chips SIM, meio que desisti de continuar com a Pie, ficou inviável.
  • Aqui também o mesmo problema com o áudio do WhatsApp.
    Bateria tá normal.
    43% em 8 horas usando o telefone. Fiz fotos, vídeos, whatsapp, ligação etc etc.
    Ainda tenho 48% de bateria agora, 10h da noite, sendo que tirei da tomada hoje 8h da manhã. Então considero bateria dentro do normal.
  • Hi HenriqueP4K,

1. Which app were you using to play audio?
    Do you mean this happens if you boot the phone with the wired earphones plugged in?

2. Could you show us screenshots of which keyboard you're trying to customize?

Thank you :)
  • Hi all,

Sorry, please kindly describe your question in English if possible. Thanks for your help.
  • Jei_ASUS posted on 2020/2/5 03:43
    Hi HenriqueP4K,

Hi Jei,

1. Yeah, this happens when I boot the phone with the earphones plugged in. It doesn't matter which app I'm using.

2. It's the two customizable keyboard themes below:

94_500_500.jpg?ramdom=bJ75s
  • Last edited by matheusuzumakilol on 2020/2/7 17:45
    Jei_ASUS posted on 2020/2/5 03:43
    Hi HenriqueP4K,

About the ZenUI keyboard crashing when trying to customize it, it also happens here. Attached is the crash log
    https://www.asuswebstorage.com/navigate/s/2C866AA402AD43C794F3ADCFA72B820C4
  • no update has come out that corrects the problem of listening to WhatsApp audios?
This discussion has been closed.